Een aantal creatieve mogelijkheden

Er zijn meer dan 10 methodes waarop jouw bedrijf goede doelen kan helpen. Hieronder zie een aantal mogelijkheden die Go Social aanbiedt. Ontdek welke oplossingen het beste bij jouw bedrijf passen. Heb je zelf een idee of wil je dat we iets op maat bedenken? Dan kan dat natuurlijk ook!

Aanmelden

Wachtverzachter

Heb je een telefonische wachtrij of verbind je vaak klanten door? Laat ze iets horen dat ertoe doet. In plaats van saaie wachtmuziek of een pieptoon, krijgen bellers een kort bericht over een goed doel. Geen extra wachttijd, wél maatschappelijke impact.

Bericht blijft plakken

Drie dagen na het gesprek weet 83% van de bellers nog waar het over ging.

Hoge beoordeling

Wachttijd krijgt een 8,1, in plaats van de standaard 3,5.

Positief bericht

Geen gebedel of zielig verhaal, maar informeren, inspireren en activeren.

Geen langere wachttijd

Als er een medewerker beschikbaar is, stopt het bericht vanzelf. We kijken samen welke lengte het beste past.

Wordt mijn wachtrij niet langer?
Speelt dit bericht dan de hele tijd af?
Kan ik dit wel in mijn wachtrij plaatsen?

Teamuitje

Een teamuitje dat verder gaat dan borrels en teambuildinggames. Ga met je team aan de slag voor een goed doel en maak samen impact. Een dag vol betekenis, samenwerking en energie. Jullie kiezen een goed doel dat bij jullie past: natuur, ouderen, kinderen – alles is mogelijk. Wij regelen de rest.

Impact + teamgevoel

Samen iets goeds doen versterkt de band tussen collega’s en geeft extra betekenis aan het werk.

Een dag die bijblijft

Mensen werken liever bij een bedrijf dat meer doet dan alleen business. Helemaal mooi als je dit koppelt aan teambuilding.

Passend bij jullie bedrijf

Jullie kiezen een goed doel dat past bij jullie waarden, sector en medewerkers.

Wij regelen alles

Geen gedoe met regelwerk. Jullie hoeven alleen te komen opdagen, wij fixen de rest.

Hoe werkt dit precies?
Wat kost het?
Wat voor activiteiten kunnen we doen?

Reviewbooster

Meer reviews verzamelen en tegelijkertijd iets goeds doen? Vraag klanten om een review en doneer per review een klein bedrag aan een goed doel.

Klanten laten niet zomaar een review achter. Maar als ze met één simpele handeling ook maatschappelijke impact kunnen maken, wordt de drempel ineens een stuk lager.

Geen reviews, maar stuur je wel surveys uit? Deze methode werkt ook om je surveyconversie te verhogen.

Meer én betere reviews

Klanten zijn sneller geneigd een review achter te laten.

Jij bepaalt

Jij bepaalt hoe en waar je het inzet, inclusief het donatiebedrag (€0,50 - €5 per review).

Altijd op het juiste moment

Geïntegreerd in contactmomenten die het beste werken, zowel online als fysiek.

Positieve merkbeleving

Laat zien dat je als bedrijf impact maakt en betrokken bent.

Hoe werkt dit in de praktijk?
Hoe meet ik de succes?
Welke reviewpagina's kan ik instellen?

Statiegeld

Een simpele manier om impact te maken: laat medewerkers en klanten hun statiegeldflesjes of blikjes in een statiegeldbak gooien. Dit kan op kantoor, in de winkel of waar het jullie het beste uitkomt. Laagdrempelig, leuk en  iedereen kan meedoen.

Ideaal voor bedrijven met een vrijdagmiddagborrel, maar eigenlijk geschikt voor élk bedrijf dat impact wil maken.

Directe bijdrage

Elke fles of blikje levert een donatie op voor een goed doel.

Leuke manier

Een simpele en laagdrempelige manier om impact te maken.

Zichtbaarheid

Klanten en medewerkers zien direct waar jullie voor staan.

Geen gesjouw meer

Nooit meer een plakkerig blikje in je jaszak of rammelende tas.

Hoe werkt dit in de praktijk?
Hoe houden wij bij hoeveel statiegeld is opgehaald?
Is dit ook geschikt voor kleine bedrijven?

Goodies

Geef klanten en medewerkers gratis goodies van het goede doel dat jullie steunen. Voor elk bedrijf is er een passende goodie. Duurzaam bedrijf? Kies de Duurzame Reisgids van Natuur en Milieu. Werken jullie in de zorg? Dan past de oogfondsbrochure met gezondheidstips beter.

Zo voeg je unieke waarde toe voor je doelgroep en help je tegelijkertijd een goed doel om meer bekendheid te krijgen.

Extra waarde

Je biedt iets nuttigs dat aansluit bij jouw doelgroep.

100% gratis

Geen kosten voor jou, wel impact voor het goede doel.

Hoe werkt dit in de praktijk?
Zijn goodies altijd gratis?
Waarom zou ik mijn klanten of medewerkers zo’n goodie sturen?

Sponsoring

Een goed doel sponsoren kan op verschillende manieren. Kies een vorm die past bij jouw bedrijf en manier van werken.

Eigen dienst

Gebruik je expertise om impact te maken. Een IT-bedrijf kan bijvoorbeeld een website verbeteren, een marketingbureau kan helpen met zichtbaarheid etc.

Activiteit

Doe een sponsorloop, organiseer een fietstocht of een golftoernooi en haal geld op voor een goed doel.

Producten

Schenk je eigen producten of een oude collectie aan een goed doel dat ze goed kan gebruiken.

Geld

Een directe bijdrage waarmee het goede doel zelf kan bepalen waar het het hardst nodig is.

Hoe kies ik welk goede doel ik sponsor?
Hoe zorg ik dat mijn sponsoring zichtbaar is?
Kan ik zelf een actie bedenken?

Loongift

Steun een goed doel, rechtstreeks vanuit je salaris. Met Loongift doneer je een vast bedrag per maand, automatisch en belastingvrij. Zo maak je impact zonder dat het je netto salaris veel kost.

Belastingvoordeel

Doneer slimmer en houd meer over dan bij een gewone donatie.

Laagdrempelig

Een kleine maandelijkse bijdrage maakt al een groot verschil.

Automatisch geregeld

Eén keer instellen, daarna gaat het vanzelf.

Hoe werkt Loongift precies?
Hoeveel belastingvoordeel levert dit op?
Wat moet mijn werkgever hiervoor regelen?

Zichtbaarheid

Maatschappelijke impact is waardevol, maar nog waardevoller als mensen het ook zien. Wij helpen je om je impact zichtbaar te maken, zodat klanten, medewerkers en partners weten waar jullie voor staan. Of het nu gaat om social media, je website, nieuwsbrieven of visuals: wij zorgen voor de juiste content en uitstraling.

Sterke content

Teksten die jouw maatschappelijke impact helder en inspirerend overbrengen, voor social media, nieuwsbrieven en je website.

Professionele visuals

Professionele visuals, zoals logo’s, banners en afbeeldingen die perfect aansluiten bij je boodschap.

Fotografie & video

Een fotograaf of videograaf die impactmomenten en evenementen vastlegt, zodat je de beleving kunt delen.

Authentieke communicatie

Geen borstklopperij, maar een oprechte en inspirerende manier om te laten zien waar je als bedrijf voor staat.

Kunnen jullie ook social media posts maken?
Kunnen jullie ook met een cameraman langskomen?
We hebben een eigen contentmarketeer, kunnen we dit zelf doen?

Bewustwording

Maak medewerkers bewust van het belangrijke werk dat het goede doel doet. Door hen te inspireren en informeren, vergroot je betrokkenheid en motivatie. Dit kan op verschillende manieren, zoals een e-learning, webinar, whitepaper of gastspreker. Veel bedrijven merken dat dit medewerkers stimuleert om zelf vrijwilligerswerk te doen, zowel binnen het bedrijf als privé.

Meer betrokkenheid

Medewerkers krijgen meer feeling bij het goede doel dat jouw bedrijf steun.

Inspiratie voor actie

Werknemers worden gestimuleerd om zich actief in te zetten, zowel binnen als buiten het bedrijf.

Moet elke medewerker meedoen?
Welke variant kan ik kiezen
Wat is het voordeel om dit via Go Social te doen?
More Templates