Er zijn meer dan 10 methodes waarop jouw bedrijf goede doelen kan helpen. Hieronder zie een aantal mogelijkheden die Go Social aanbiedt. Ontdek welke oplossingen het beste bij jouw bedrijf passen. Heb je zelf een idee of wil je dat we iets op maat bedenken? Dan kan dat natuurlijk ook!
Heb je een telefonische wachtrij of verbind je vaak klanten door? Laat ze iets horen dat ertoe doet. In plaats van saaie wachtmuziek of een pieptoon, krijgen bellers een kort bericht over een goed doel. Geen extra wachttijd, wél maatschappelijke impact.
Drie dagen na het gesprek weet 83% van de bellers nog waar het over ging.
Wachttijd krijgt een 8,1, in plaats van de standaard 3,5.
Geen gebedel of zielig verhaal, maar informeren, inspireren en activeren.
Als er een medewerker beschikbaar is, stopt het bericht vanzelf. We kijken samen welke lengte het beste past.
Nee, klanten wachten even lang als normaal. Het bericht wordt automatisch afgekapt als de telefoon eerder wordt opgenomen, al gebeurt dat in de praktijk zelden. Wij zorgen dat het bericht past bij de gemiddelde wachttijd.
Nee, het bericht speelt zich eenmalig af ongeacht jouw wachtrij nou 30 seconden of 10 minuten is.
Ja, vrijwel ieder telefoonsysteem biedt hier ruimte voor. Wij helpen je erbij als dat nodig is.
Een teamuitje dat verder gaat dan borrels en teambuildinggames. Ga met je team aan de slag voor een goed doel en maak samen impact. Een dag vol betekenis, samenwerking en energie. Jullie kiezen een goed doel dat bij jullie past: natuur, ouderen, kinderen – alles is mogelijk. Wij regelen de rest.
Samen iets goeds doen versterkt de band tussen collega’s en geeft extra betekenis aan het werk.
Mensen werken liever bij een bedrijf dat meer doet dan alleen business. Helemaal mooi als je dit koppelt aan teambuilding.
Jullie kiezen een goed doel dat past bij jullie waarden, sector en medewerkers.
Geen gedoe met regelwerk. Jullie hoeven alleen te komen opdagen, wij fixen de rest.
Jullie kiezen een goed doel, wij regelen de samenwerking en alles wat erbij komt kijken. Op de dag zelf kunnen jullie direct aan de slag.
Dat hangt af van het gekozen goede doel en de invulling. We kijken samen naar een optie die bij jullie past. Een aantal goede doelen binnen ons platform bieden dit kosteloos aan, andere verwachten een donatie.
Dat verschilt per goed doel! Denk aan helpen bij een voedselbank, natuurbeheer of een activiteit met kinderen of ouderen.
Meer reviews verzamelen en tegelijkertijd iets goeds doen? Vraag klanten om een review en doneer per review een klein bedrag aan een goed doel.
Klanten laten niet zomaar een review achter. Maar als ze met één simpele handeling ook maatschappelijke impact kunnen maken, wordt de drempel ineens een stuk lager.
Geen reviews, maar stuur je wel surveys uit? Deze methode werkt ook om je surveyconversie te verhogen.
Klanten zijn sneller geneigd een review achter te laten.
Jij bepaalt hoe en waar je het inzet, inclusief het donatiebedrag (€0,50 - €5 per review).
Geïntegreerd in contactmomenten die het beste werken, zowel online als fysiek.
Laat zien dat je als bedrijf impact maakt en betrokken bent.
Wij helpen je met de ontwikkeling, promotie, implementatie en meetbaarheid. Dit kan zowel online als fysiek. Hoe we dit precies integreren, stemmen we af op jouw bedrijf.
Je ziet direct een toename in het aantal reviews. Wij houden de data bij en helpen je met het inzichtelijk maken van de impact, inclusief het totaalbedrag aan donaties.
Alle reviewpagina’s die een linkje hebben! Denk aan Google, Trustpilot, Kiyoh of een eigen klantensysteem.
Een simpele manier om impact te maken: laat medewerkers en klanten hun statiegeldflesjes of blikjes in een statiegeldbak gooien. Dit kan op kantoor, in de winkel of waar het jullie het beste uitkomt. Laagdrempelig, leuk en iedereen kan meedoen.
Ideaal voor bedrijven met een vrijdagmiddagborrel, maar eigenlijk geschikt voor élk bedrijf dat impact wil maken.
Elke fles of blikje levert een donatie op voor een goed doel.
Een simpele en laagdrempelige manier om impact te maken.
Klanten en medewerkers zien direct waar jullie voor staan.
Nooit meer een plakkerig blikje in je jaszak of rammelende tas.
Wij regelen alles: een herkenbare statiegeldbak, flyers/posters en duidelijke communicatie. Jullie ontvangen de bak op locatie en hoeven alleen nog het statiegeld in te leveren.
Binnen ons platform kun je precies bijhouden hoeveel er is ingezameld. Wij zorgen dat alles overzichtelijk wordt bijgehouden.
Zeeekers! Zelfs bedrijven met vijf medewerkers plaatsen een statiegeldbak op kantoor. Het gaat niet alleen om de opbrengst, maar ook om de zichtbaarheid en het gezamenlijk impact maken.
Geef klanten en medewerkers gratis goodies van het goede doel dat jullie steunen. Voor elk bedrijf is er een passende goodie. Duurzaam bedrijf? Kies de Duurzame Reisgids van Natuur en Milieu. Werken jullie in de zorg? Dan past de oogfondsbrochure met gezondheidstips beter.
Zo voeg je unieke waarde toe voor je doelgroep en help je tegelijkertijd een goed doel om meer bekendheid te krijgen.
Je biedt iets nuttigs dat aansluit bij jouw doelgroep.
Geen kosten voor jou, wel impact voor het goede doel.
We kijken samen naar de beste manier om de goodie te verspreiden. Dit kan digitaal via e-mail of social media, maar ook fysiek met kaartjes en een QR-code. Wat het beste past, stemmen we af op jullie bedrijf.
Ja, goodies zijn altijd gratis. Goede doelen zijn blij als bedrijven dit inzetten, omdat ze zo meer mensen bereiken en hun impact vergroten.
Mensen vinden het leuk om iets te krijgen, vooral als het een link heeft met jouw bedrijf. Het is een simpele manier om extra waarde te bieden en tegelijkertijd iets goeds te doen. Bovendien zijn de goodies leuk én nuttig.
Een goed doel sponsoren kan op verschillende manieren. Kies een vorm die past bij jouw bedrijf en manier van werken.
Gebruik je expertise om impact te maken. Een IT-bedrijf kan bijvoorbeeld een website verbeteren, een marketingbureau kan helpen met zichtbaarheid etc.
Doe een sponsorloop, organiseer een fietstocht of een golftoernooi en haal geld op voor een goed doel.
Schenk je eigen producten of een oude collectie aan een goed doel dat ze goed kan gebruiken.
Een directe bijdrage waarmee het goede doel zelf kan bepalen waar het het hardst nodig is.
Dit kan nog wel eens lastig zijn, helemaal bij het sponsoren van je eigen dienst. Daarom helpen wij je bij het vinden van een goede match. Je geeft bij ons je criteria op, zoals de impact die je wilt maken of de doelgroep die je wilt helpen. Wij zoeken de goede doelen die hierbij passen en vervolgens is de keuze aan jullie welk doel jullie willen sponsoren.
We helpen met promotie, zodat zowel medewerkers als klanten zien hoe jullie impact maken. Dit kan via social media, interne communicatie of persmomenten.
Ja! Of je nu een eigen sponsoractie opzet of aansluit bij een bestaande campagne, wij ondersteunen je met de uitvoering en communicatie.
Steun een goed doel, rechtstreeks vanuit je salaris. Met Loongift doneer je een vast bedrag per maand, automatisch en belastingvrij. Zo maak je impact zonder dat het je netto salaris veel kost.
Doneer slimmer en houd meer over dan bij een gewone donatie.
Een kleine maandelijkse bijdrage maakt al een groot verschil.
Eén keer instellen, daarna gaat het vanzelf.
Elke maand wordt een vast bedrag van je brutoloon ingehouden en gedoneerd aan een goed doel. Dit levert belastingvoordeel op, waardoor doneren je netto minder kost.
Het exacte voordeel verschilt per salaris en belastingtarief, maar een bruto donatie van €10 kan netto slechts €5 kosten. Dit wordt automatisch uitgerekend per medewerker.
Onze partner The Social Handshake begeleidt het hele proces. Er is minimale administratie nodig van jullie en zij zorgen voor een soepele implementatie binnen het salarissysteem.
Maatschappelijke impact is waardevol, maar nog waardevoller als mensen het ook zien. Wij helpen je om je impact zichtbaar te maken, zodat klanten, medewerkers en partners weten waar jullie voor staan. Of het nu gaat om social media, je website, nieuwsbrieven of visuals: wij zorgen voor de juiste content en uitstraling.
Teksten die jouw maatschappelijke impact helder en inspirerend overbrengen, voor social media, nieuwsbrieven en je website.
Professionele visuals, zoals logo’s, banners en afbeeldingen die perfect aansluiten bij je boodschap.
Een fotograaf of videograaf die impactmomenten en evenementen vastlegt, zodat je de beleving kunt delen.
Geen borstklopperij, maar een oprechte en inspirerende manier om te laten zien waar je als bedrijf voor staat.
Ja! We leveren teksten en visuals of leveren templates met content aan zodat jullie hier zelf mee aan de slag kunnen.
Ja! We kunnen een fotograaf of videograaf regelen om impactmomenten of evenementen vast te leggen.
Zeker! We leveren vooraf goedgekeurde kernteksten van het goede doel, samen met visuals. Jullie team kan hier direct zelf mee aan de slag.
Maak medewerkers bewust van het belangrijke werk dat het goede doel doet. Door hen te inspireren en informeren, vergroot je betrokkenheid en motivatie. Dit kan op verschillende manieren, zoals een e-learning, webinar, whitepaper of gastspreker. Veel bedrijven merken dat dit medewerkers stimuleert om zelf vrijwilligerswerk te doen, zowel binnen het bedrijf als privé.
Medewerkers krijgen meer feeling bij het goede doel dat jouw bedrijf steun.
Werknemers worden gestimuleerd om zich actief in te zetten, zowel binnen als buiten het bedrijf.
Nee, zeker niet. Deelname is vrijblijvend en medewerkers kunnen zelf kiezen of ze willen aansluiten.
Dit hangt af van het goede doel waarmee jullie samenwerken. Sommige goede doelen bieden e-learnings of webinars aan, terwijl anderen liever een gastspreker sturen of informatieve materialen delen. Wij helpen bij het selecteren van de beste optie die past bij jullie bedrijf en medewerkers.
Omdat jullie dit via ons programma doen, vinden goede doelen het leuk om iets terug te geven aan bedrijven. Normaal gesproken verwachten ze een flinke donatie, maar via Go Social kan dit zonder grote financiële bijdrage.