Boon Food Group en Pink Ribbon werkten samen aan vijf laagdrempelige klantacties rond borstkankerbewustwording. Met slimme en zichtbare acties in alle winkels.
Boon Food Group is een familiebedrijf met een geschiedenis van meer dan 136 jaar en 2.500 medewerkers. Je kent ze misschien van Boon’s Markt, Boon’s Pitstop en MCD Supermarkt.
In het vierde kwartaal van 2024 stond alles bij Boon in het teken van borstkankerbewustwording. Samen met Pink Ribbon hebben ze klanten betrokken bij verschillende acties om geld in te zamelen en aandacht te vragen voor dit belangrijke thema.
Boon Food Group ondernam eerder losse initiatieven voor goede doelen, maar miste de tijd en structuur om dit goed door te pakken. Tijd en structuur ontbraken om het goed op te zetten én vol te houden.
Ze zochten naar manieren om zichtbaar en structureel maatschappelijke impact te maken, zonder dat het erbij inschoot in de drukte van het dagelijkse werk. Samen met Go Social hebben ze nu een aanpak waarmee het wél lukt. Met leuke, haalbare acties die bij het bedrijf en de winkels passen.
Samen hebben we een impactprogramma opgezet rond Pink Ribbon. Geen ingewikkelde campagnes, maar slimme en tastbare acties waarmee klanten eenvoudig kunnen bijdragen. Dit hebben we gedaan:
Klanten konden tijdens het afrekenen makkelijk een donatie doen aan Pink Ribbon. Laagdrempelig, direct zichtbaar.
Op verschillende plekken konden klanten hun statiegeldflessen en -blikjes inleveren voor het goede doel. De actie werd enthousiast ontvangen en leverde mooie bedragen op.
In alle winkels zorgden posters en promotiemateriaal ervoor dat Pink Ribbon goed zichtbaar was. Zo kreeg het onderwerp extra aandacht bij een brede groep klanten.
In week 45 en 50 verkocht Boon speciale Pink Ribbon-tompoucen. Per verkocht tompouce werd €0,25 gedoneerd aan Pink Ribbon. Een actie die goed aansloeg bij klanten.
Daarnaast konden klanten Pink Ribbon-armbandjes kopen. De opbrengst daarvan ging volledig naar het goede doel.
Go Social verzorgde het actiemateriaal, de afstemming en het regelwerk. Boon hoefde alleen maar de acties uit te rollen in de winkels.
Ook bij Boon merken we: klanten én medewerkers vinden het leuk om hieraan bij te dragen. Met slimme acties maak je samen op een haalbare manier maatschappelijke impact.