Isolatiespecialist.nl (bouw & energie) maakte in hun jubileumjaar maatschappelijke impact met 4 oplossingen, waaronder een statiegeldactie en reviewcampagne.
— Floris Hoogdalem, Isolatiespecialist.nl
Isolatiespecialist.nl is al twintig jaar actief in woningisolatie. Met een sterke focus op energiebesparing en vakmanschap helpt het bedrijf dagelijks huishoudens in heel Nederland. Voor hun jubileum wilden ze iets terugdoen: een actie met maatschappelijke impact, passend bij wie ze zijn.
Isolatiespecialist.nl wilde hun jubileum inzetten voor een goed doel. Alleen: waar begin je? Het team had geen ervaring met impactcampagnes en weinig tijd om zelf iets op te zetten. Ze zochten een aanpak die paste bij het thema ‘verjaardag’ en die eenvoudig uitvoerbaar was.
Samen met Go Social werd een campagne opgezet die aansloot bij het jubileumjaar. De focus lag op het creëren van maatschappelijke impact met een minimale belasting voor het team. Er zijn vier oplossingen ingezet die elkaar aanvullen en gericht zijn op zowel interne als externe betrokkenheid.
Tijdens het wachten aan de telefoon krijgen klanten een korte boodschap te horen over Stichting Jarige Job. Geen gebedel of geld gevraag, maar ter informatie en inspiratie. Zo maken zij het wachten een stuk aangenamer en creeren ze bewustwording bij hun bellers.
Op de werkvloer zamelen medewerkers statiegeldflessen in. De opbrengst werd gedoneerd aan het goede doel. Deze laagdrempelige actie stimuleerde betrokkenheid onder medewerkers en leverde direct tastbare impact op.
De samenwerking met Jarige Job werd gedeeld via de social kanalen van Isolatiespecialist.nl. Go Social leverde alle content en visuals aan, zodat het eenvoudig was om dit professioneel en effectief uit te dragen richting klanten en relaties.
Voor iedere Google-review doneerde Isolatiespecialist.nl een bedrag van €2 aan Jarige Job. Deze aanpak activeerde klanten én vergrootte de zichtbaarheid van het goede doel.
Door deze vier oplossingen te combineren, ontstond een campagne die zowel intern als extern werd gedragen en leidde tot structurele impact.
De campagne leverde directe betrokkenheid op van zowel medewerkers als klanten. Stichting Jarige Job kreeg extra zichtbaarheid en structurele steun. De maatschappelijke waarde loopt per actie op.