Boon Food Group, een supermarktketen met 64 winkels. Go Social hielp om elk kwartaal samen te werken met een ander goed doel dat volledig aansluit op hun winkels en klanten.
Boon Food Group is een familiebedrijf met een geschiedenis van meer dan 136 jaar en 2.500 medewerkers. Onder de groep vallen onder andere Boon’s Markt, Boon’s Pitstop en MCD Supermarkt. In het vierde kwartaal van 2024 stond alles in het teken van borstkankerbewustwording. De samenwerking met Pink Ribbon maakte het mogelijk om klanten actief te betrekken bij verschillende acties.
Boon Food Group ondernam eerder losse initiatieven voor goede doelen, maar miste de tijd en structuur om dit goed door te pakken. Ze zochten naar een manier om met continuïteit en zichtbaarheid maatschappelijke impact te maken, zonder dat het erbij inschoot.
Samen met Go Social werd een impactprogramma opgezet rond Pink Ribbon. Klanten werden op laagdrempelige en tastbare manieren betrokken bij het thema borstkankerbewustwording.
1. Donaties bij de kassa
Klanten konden tijdens het afrekenen eenvoudig doneren aan Pink Ribbon.
2. Statiegeld doneren
Op diverse locaties konden klanten hun statiegeld schenken aan het goede doel. Deze actie werd enthousiast ontvangen.
3. Zichtbaarheid in de winkels
Posters en promotiemateriaal zorgden voor maximale herkenbaarheid van Pink Ribbon in alle winkels.
4. Tompoucen met impact
Tijdens week 45 en 50 verkocht Boon speciale tompoucen, waarbij per stuk €0,25 werd gedoneerd aan Pink Ribbon.
5. Armbandjes voor het goede doel
Klanten konden Pink Ribbon-armbandjes kopen, waarvan de opbrengst volledig werd gedoneerd.
Go Social zorgde voor het actiemateriaal, de juiste afstemming en de coördinatie. Boon hoefde alleen nog maar te activeren.